Bestilling/booking og avbestillingsregler – Eikerapen Gjestegard
Avbestilling og uteblivelse
En avtale om reservasjon av et hotellrom er bindende for begge parter. Dersom den ene parten bryter avtalen, er vedkommende forpliktet til å betale erstatning til den andre parten. Dersom hotellet har hatt spesielle omkostninger på grunn av bestillingen, erstatter gjesten disse omkostninger fullt ut. Erstatning for rom som ikke blir tatt i bruk, beregnes etter følgende praksis:
Enkeltgjester:
a) Alminnelig grunnregel:
Dersom gjesten uteblir uten avbestilling innen kl:18.00 dagen før ankomst – må gjesten betale for bestilt opphold.
b) Ved sykdom:
Ved sykdom betales oppholdet av gjesten. Gjesten har selv ansvar for om reiseforsikringsselskapet skal tilbakebetale beløpet.
Grupper:
a) Alminnelig grunnregel:
Dersom gruppen uteblir uten avbestilling, betaler gruppen hele prisen for bestilt opphold.
b) Sen avbestilling:
Bookinger/bestillinger som ankomst er innen 28 dager ved bestillingsøyeblikket – ar avbestillingsfristen innen 14 dager etter mottatt bekreftelse.
Kanselleringer som er utført 27 dager til 14 dager før ankomst må gruppen betale 50 % av total prisen. Kanselleringer som er utført 13 dager eller 48 timer før ankomst må gruppen betale 75 % av totalprisen. Dersom avbestillingen skjer utover de nevnte 48 timer må gruppen betale som en kompensasjon på lik måte som NO SHOW.
Disse regler kan fravikes – men da må det være avtalt og være spesifisert i bekreftelsen eller mail som er sendt til kunden/arrangør i hvert enkelt tilfelle.
Våre rompriser er veiledende og kan variere i forhold til sesong, arrangementer og eventer på og ved hotellet.
Eikerapen 01.02.2018
ADMINISTRASJONEN